Smith & Jones is de naam van een fictieve, internationaal opererende warenhuisformule waarvan het eerste filiaal in Utrecht gevestigd wordt. Smith & Jones staat voor extraordinary, inspiring en quality.

De collectie van het warenhuis is gebaseerd op internationale merken zoals Alexander McQueen, Dominic Jones en Iris van Herpen.

Het is aan mij om een concept te ontwikkelen voor de inrichting, interne en externe communicatie en het presentatieplan voor de pilotstore van Smith & Jones.

Binnen deze opdracht wordt onder andere een uniek logo ontworpen. Verder worden drie moodboards ontwikkeld als uitgangspunten voor de gehele opdracht: de doelgroep, de kernwaarden en het concept. Vervolgens wordt het concept uitgewerkt in verschillende magazine spreads (cover, redactionele pagina’s en productspread) en een package design voor het huismerk. Ten slotte wordt er een affiche en advertentie gerealiseerd om een externe communicatie neer te zetten voor de opening van het eerste filiaal.

  • Project: Branding a store
  • Opdrachtgever: Nimeto, Utrecht
  • Skills: InDesign, Illustrator, Photoshop
  • Gemaakt: Juni 2016